Posadzimy.pl to inicjatywa łącząca potrzeby biznesu z odpowiedzialnością społeczną. Istniejemy, by umożliwiać i ułatwiać odpowiedzialne działania na rzecz wspólnego dobra, jakim są nasze rodzime lasy. Mała czy duża, każda firma znajdzie w nas partnera proponującego odpowiednie dla niej rozwiązania CSR. Zacznijmy jednak od podstaw - czym w ogóle jest społeczne zaangażowanie biznesu?
CSR w teorii
CSR, z angielskiego Corporate Social Responsibility, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, to termin ukuty, by określić odpowiedzialność organizacji za wpływ podejmowanych przez nią decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko. Przejawia się ono poprzez działania w kluczowych obszarach, takich jak: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej oraz oczywiście środowisko.
Międzynarodowa Organizacja Standaryzacyjna, normalizująca praktyki i produkty w obrocie handlowym, opracowała CSR w 2010 roku jako normę PN-ISO 26000. Jest ona przeznaczona dla wszystkich rodzajów biznesów i organizacji. Norma ta nie podlega certyfikacji, jest raczej zbiorem praktyk i standardów dających możliwość dobrowolnego ich stosowania, dlatego też każda organizacja może posługiwać się tą normą, jeżeli postępuje zgodnie z jej zasadami.
CSR w praktyce
Co jednak oznacza społeczna odpowiedzialność biznesu w praktyce? Przyjrzymy się obszarowi nam najbliższemu, czyli środowisku. W tej dziedzinie jest wiele praktyk, którymi organizacja może się zająć, wśród nich zapobieganie zanieczyszczeniom, zrównoważone wykorzystanie zasobów, łagodzenie skutków oraz adaptacja do zmian klimatu, ochrona środowiska, różnorodność biologiczna i przywracanie siedlisk przyrodniczych.
Wszystkie wymienione punkty, wyznaczone przez wcześniej wspomnianą normę ISO 26000, świetnie wpisują się w naszą działalność. Sadzenie drzew, odnowa zasobów leśnych kraju, odnawianie środowiska naturalnego rodzimej fauny i flory to niezaprzeczalnie działania wspierające cele środowiskowe CSR. Poprzez proste sadzenie drzew wraz z PosadziMY, każdy biznes może z łatwością sprostać wymogom społecznej odpowiedzialności i stać się firmą przyjazną środowisku.
Nasze rozwiązanie CSR
Stając się naszym partnerem w odnowie polskich lasów, już kilkoma kliknięciami posadzisz swoje drzewa. Wystarczy, że naszej stronie założysz swoje konto, gdzie jako firma wybierasz liczbę sadzonek, które chcesz posadzić w naszym następnym projekcie. Wszystkie projekty są opisane, te zakończone, jak również najbliższy planowany, by każdy mógł się zapoznać z naszą działalnością nieco bliżej.
W trakcie trwania projektu informujemy na bieżąco o przygotowaniach i przeprowadzanych pracach - w ten sposób każdy ma wgląd na bieżąco w wysadzanie, którego jest częścią. Po zakończeniu prac i odebraniu projektu przez lokalne nadleśnictwo instalujemy informacyjną tabliczkę na miejscu i wydajemy zbiorczy certyfikat dokumentujący projekt. Jednakże na każdym etapie można na swoim koncie wygenerować certyfikat potwierdzający zakup sadzonek i udział w projekcie - dla siebie, do biura czy dla klientów. Pobranym certyfikatem można się dzielić elektronicznie w newsletterze lub jego papierową formę dołączać do przesyłek z produktami firmy.
Każda firma otrzymuje od nas widget na swoją stronę internetową oraz podstronę w naszym serwisie. Każdy odwiedzający te dwa miejsca od razu dowie się o zaangażowaniu biznesu działania na rzecz środowiska naturalnego. Do tego na naszym portalu prowadzimy ranking firm, w którym pokazujemy biznesy z największą liczbą posadzeń oraz te, które do nas ostatnio dołączyły. LubiMY się chwalić wspólnym działaniem, bo cenimy każde zaangażowanie rodzimych firm w dbanie o polską przyrodę.
Kiedy i dla kogo sadzić
Coraz mniej firm trzeba przekonywać o wartości sadzenia drzew, lecz zawsze warto przedstawić pomysły na kreatywne powiązanie strony biznesowej z wizerunkową przedsiębiorstwa. Mamy kilka rozwiązań, które już się sprawdziły dla wielu naszych partnerów, a z których warto korzystać dla wspólnego dobra.
Drzewo za każdy sprzedany produkt
Najprostszym i niezawodnym pomysłem jest proponowanie sadzenia drzew na każdy zakupiony od firmy produkt, czy też za jedno zamówienie w sklepie. Koszt jednego drzewka to tylko 9,90 zł, dlatego takie rozwiązanie jest atrakcyjne finansowo i łatwo wpisuje się w model biznesowy firm proponujących produkty na różnym poziomie cenowym. Tutaj możemy się podzielić świetną wiadomością, gdyż opracowujemy wtyczki usprawniające takie rozwiązania. Już niedługo będą one dostępne dla naszych partnerów, automatyzujące generowanie liczby wykupionych sadzonek w imieniu klienta na podstawie zakupów wykonanych w e-sklepie. Jednakże już teraz można wykorzystać ten pomysł, który sprawdził się w przypadku naszych partnerów sadzących drzewa za każdą sprzedaną wannę, saunę czy gitarę. Wysłanie klientowi certyfikatu z sadzenia w formie elektronicznej czy też dołączenie wersji papierowej do przesyłki to gest, który na pewno zostanie doceniony. Przykłady te pokazują nieograniczone możliwości łączenia CSR z profilem sklepu.
Drzewa na specjalne okazje
Kolejną atrakcyjną inicjatywą jest sadzenie drzew z okazji ważnych wydarzeń w firmie. Dzielenie się milowymi krokami biznesu, takimi jak zdobycie nowych rynków, rozszerzenie oferty czy też obchodzone rocznice, to świetna okazja do nawiązania relacji z klientami. Takie osiągnięcia są niesamowicie ważne dla każdego przedsiębiorstwa, lecz często klienci czy partnerzy nie czują z nimi więzi. Można to zmienić, sadząc drzewa, a wtedy celebracja staje się wydarzeniem społecznym i ważnym nie tylko dla samej firmy, lecz także dla środowiska.
Sadzenie w imieniu pracowników
Pracownicy każdego biznesu są jak drzewa tworzące las. Bez nich nie byłoby całej organizacji, a dbając o ich potrzeby, zapewniamy długotrwały sukces przedsięwzięcia. Dlatego proponujemy sadzenie drzew w imieniu pracowników. Taki firmowy benefit buduje wspólnotę skupioną wokół jednego celu, a możliwość odwiedzenia swoich sadzonek w miejscu realizacji projektu, to świetny sposób na zacieśnianie więzi między pracownikami. Nasi partnerzy wybierają sadzenie drzew jako formę benefitu, a inicjatywa ta spotyka się z dużym entuzjazmem ze strony pracowników.
Naprawa wizerunku firmy
Na koniec, choć i tak nie wyczerpiemy tutaj całej listy pomysłów na środowiskowe akcje CSR, przedstawiamy wykorzystanie sadzenia jako plastra na rysy w wizerunku firmy. Każdemu biznesowi zdarzają się wpadki, mniejsze lub większe, ważnym jest, aby na nie aktywnie i sprawnie odpowiedzieć. Przykładem z życia wziętym była sytuacja, w której kierowca w jednej z firm przypadkowo złamał gałęzie osiedlowego drzewa podczas dostawy. Sprawa wypłynęła na szerokie wody social media, rozpoczynając dyskusję o odpowiedzialności firm za swoje działania, również te przypadkowe. Firma ta, rekompensując spowodowane straty, posadziła z nami drzewa, podzieliła się tym na swoich profilach społecznościowych i, co nie zaskakuje, zostało to odebrane bardzo pozytywnie. Jeśli i Twojej firmie przydarzyła się wpadka, łatwo załagodzisz jej skutków poprzez sadzenie drzew!
Ty klikasz - my sadzimy
SadziMY i wspólnie dbaMY o wizerunek Twojej firmy. Dzisiaj to właśnie wizerunek decyduje w dużej mierze o sukcesie. Dlaczego zatem nie połączyć biznesowej potrzeby z działaniem na rzecz środowiska i dbania o klimat? Odpowiedzialne społecznie firmy to przyszłość nie tylko przedsiębiorstw, ale całej naszej planety. ChceMY w tym mieć swój udział i pomóc Wam kreować zielone jutro, dla siebie, dla Ziemi, dla biznesu.
Podobne wpisy
Posadzimy.pl to inicjatywa łącząca potrzeby biznesu z odpowiedzialnością sp...
PRZECZYTAJ WPISPosadzimy.pl to inicjatywa łącząca potrzeby biznesu z odpowiedzialnością sp...
PRZECZYTAJ WPISPosadzimy.pl to inicjatywa łącząca potrzeby biznesu z odpowiedzialnością sp...
PRZECZYTAJ WPIS