Biznes

Branża e-commerce i Posadzimy.pl

28 maja, 2024 | Katarzyna Kopeć

Czy sadzenie drzewek w e-commerce ma sens? Jasne że tak! Dzisiaj dbanie o ekologię to nie tylko kwestia społecznej odpowiedzialności, ale również doskonały sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki, wyróżnienie się na tle konkurencji, czy zmotywowanie klientów do podjęcia akcji. Nie bez powodu działa z nami cała masa firm z branży e-commerce, która daje przykład tego, jak wykorzystać sadzenie drzewek w sklepie internetowym i nie tylko. Część tych współprac szerzej opisaliśmy w tym artykule: zaczerpnijmy wiec nieco inspiracji :)

 

Jak przyciągnąć klientów drzewkami?

Wiemy już, że coraz więcej osób jest świadomych znaczenia dbania o środowisko i zwraca uwagę na działania podejmowane przez swoje ulubione firmy i marki. Jak ich do siebie przekonać? Drzewkiem, oczywiście. Możesz sadzić drzewa za dokonanie zakupu na Twojej stronie, zapisy do programu lojalnościowego, czy za zakup powyżej wybranej kwoty. Każdy Twój klient może otrzymać personalizowany certyfikat potwierdzający sadzenie (i wszystko to da się łatwo zautomatyzować, ale o tym w dalszej części artykułu)! To nie tylko wsparcie przyrody, ale też świetna pamiątka i sposób na zmotywowanie klienta. Zobaczmy, jak nasi partnerzy wykorzystali sadzenie drzew u siebie:

ITnes

Wśród naszych partnerów są i tacy, co sadzenie drzew wpisali w DNA swojej firmy już kilka lat temu. Jednym z nich jest ITnes - sklep internetowy B2B z produktami i usługami IT dla biznesu. Tam dobrze wiedzą, jak ważne jest środowisko naturalne i czyste powietrze, dlatego każde zamówienie złożone w ich sklepie to jedno posadzone drzewo i certyfikat potwierdzający sadzenie dla kupującego. Do tej pory posadzili z nami już ponad 3 000 drzew i wcale nie zamierzają zwalniać - to doskonała reklama, prezent dla klientów i ukłon w stronę naszej matki natury.

Maylily

Maylily to sklep internetowy sprzedający produkty dla dzieci, mam i kobiet. Produkowane w Polsce, z myślą o wieloletnim użytkowaniu, w dobrych warunkach i miłej atmosferze oraz w sposób zrównoważony. Maylily sadzi drzewko za każde zamówienie powyżej 350zł i każdy produkt kupiony z kolekcji Przytullasy. Po każdym takim zakupie klienci Maylily otrzymują certyfikat potwierdzający posadzenie drzewka. To piękne podziękowanie, które przyciąga klientów, zwiększa średnią wartość koszyka i, przede wszystkim, pomaga zadbać o przyszłość naszych maluszków, które będą mogły żyć w Polsce bogatszej o całe mnóstwo drzew. 

Paprocki Brzozowski

Paprocki Brzozowski to marka odzieżowa, która nie dość, że produkuje ubrania wysokiej jakości, to jeszcze angażuje się w dbanie o środowisko.
Z okazji Dnia Ziemi stworzyli specjalną kolekcję koszulek “Save the green”. Za każdy kupiony produkt z kolekcji firma sadzi 1 drzewko i wystawia klientom certyfikat. Takie koszulki to dosłownie chodząca reklama 😊

Zew for men

Tym, co mają brodę, nie trzeba chyba przedstawiać Zew for men. To firma oferująca produkty i akcesoria do pielęgnacji dla mężczyzn. Swoich klientów nagradzają drzewkiem za każde zakupy powyżej 200 zł. Kolejna firma, która jednocześnie działa proekologicznie i sprzedażowo sadząc drzewka, a przy okazji zwiększając średnią wartość koszyka.

To tylko kilka z wielu firm e-commerce, które z nami współpracują, jednak nie sposób opisać ich tu wszystkich. Oprócz tych wymienionych wyżej, w naszą ekologiczną inicjatywę włączyły się też m.in:  Timberland, Essentials, AMSO, czy Higiena Serwis.

 

Dlaczego warto sadzić drzewka w branży E-commerce:

Każda firma ma swój sposób na to, jak i za co sadzić drzewka. Jednak zebraliśmy tutaj kilka najbardziej sprawdzonych pomysłów, jak można wykorzystać sadzenie drzewek w Twoim sklepie:

  • drzewko za zakupy za określoną kwotę,
  • drzewko za zakupy z wybranej kolekcji,
  • drzewko za recykling starych produktów (opony, telefony),
  • drzewko do pierwszego zamówienia,
  • drzewko za zapis do programu lojalnościowego, 

A dlaczego warto zdecydować się na sadzenie drzewek w swojej firmie?

Wyróżnisz się

Coraz więcej sklepów e-commerce stawia na zielone rozwiązania i zrównoważony rozwój, bo wiedzą, że ich klienci i użytkownicy zwracają na to uwagę. Nie pozostawaj w tyle i również zaangażuj się w dbanie o naszą wspólną przyszłość.

Zwiększysz wartość koszyka

Sadząc drzewka możesz zachęcić swoich klientów do większych zakupów, czy zakupu produktów z określonej kolekcji. Z pewnością jest w Twoim sklepie miejsce na sadzenie drzewek, które przyniesie korzyści nie tylko planecie. Trzeba je tylko znaleźć :)

Zbudujesz bazę lojalnych klientów

Potrzebujesz czegoś, co zachęci Twoich odbiorców do związania się z marką na dłużej ? Drzewko będzie na to świetnym rozwiązaniem. Sadź drzewka za zapis do newslettera, zainstalowanie aplikacji, czy założenie karty lojalnościowej.

A, przede wszystkim, zrobisz coś dobrego dla planety

Przejdź na zieloną stronę biznesu i pomóż nam odbudować polskie lasy. Krok po kroku, dokonujemy pięknych zmian.


Nie musisz nam wierzyć na słowo: zobacz, co Kasia z Maylily mówi o sadzeniu drzewek:

Zautomatyzuj proces z naszym API i Widgetami:

Zastanawiasz się, jak zautomatyzować proces sadzenia drzewek w swojej firmie? Nic prostszego! Z naszym API możesz z łatwością zintegrować panel Posadzimy.pl ze swoim sklepem, żeby automatycznie sadzić drzewka za zakupy spełniające wybrane warunki i generować personalizowane certyfikaty. Możesz też skorzystać z naszych widgetów, żeby podkręcić trochę swoją stronę produktu lub kampanii. 

 

Może pora wprowadzić sadzenie drzew i do Twojego sklepu?

Chcesz wypróbować sadzenie drzewek w swoim sklepie za zakupy, określoną kwotę wydaną na produkty, nową kolekcję, a nawet zapisy do newslettera? Nic prostszego :)

Możesz w kilka chwil wpleść sadzenie drzew do DNA swojej marki - a my we wszystkim Ci pomożemy. Sprawdź, jakie to proste!  Wciąż masz wątpliwości? Daj znać, chętnie Ci doradzimy i odpowiemy na wszelkie pytania: kontakt@posadzimy.pl

Autor wpisu
Katarzyna Kopeć
Miłośniczka przyrody, copywriterka i specjalistka do spraw marketingu, która dołączyła do zespołu Posadzimy.pl na początku 2024 roku. Od tamtego czasu zajmuje się tworzeniem dla was wartościowych treści na temat naszych sadzeń, działań CSR, ESG i wiele więcej.

Masz pytania?

Wiadomość wysłana poprawnie

Hej!

Dziękujemy za Twoją wiadomość, odpiszemy najszybciej jak to możliwe! W oczekiwaniu na naszą wiadomość polecamy spacer po lesie, lub zajrzenie na naszego bloga – czeka tam na Ciebie wiele ciekawych inspiracji i pomysłów na to, jak Ty możesz z nami sadzić drzewa! 🙂

Wspaniałego dnia!
Team Posadzimy.pl

Podobne wpisy

Akcja sadzenia drzew
19 marca, 2024
Akcja Wiosna 2024 z Posadzimy.pl, czyli przebieg wiosennego sadzenia.

Czy sadzenie drzewek w e-commerce ma sens? Jasne że tak! Dzisiaj dbanie o ekolo...

PRZECZYTAJ WPIS
Branża
15 września, 2023
Branża SaaS a świadoma odpowiedzialność biznesu

Czy sadzenie drzewek w e-commerce ma sens? Jasne że tak! Dzisiaj dbanie o ekolo...

PRZECZYTAJ WPIS
Biznes
28 maja, 2024
Branża e-commerce i Posadzimy.pl

Czy sadzenie drzewek w e-commerce ma sens? Jasne że tak! Dzisiaj dbanie o ekolo...

PRZECZYTAJ WPIS