Zadzwoń: +48 731 928 745
Branża

5 pomysłów dla e-commerce na Black Friday

21 listopada, 2023 | Weronika Błaszczyńska

5 pomysłów dla e-commerce na Black Friday

 

Black Friday 2023 zbliża się wielkimi krokami. Zgodzicie się z nami, że to jeden z najważniejszych dni w roku dla e-sklepów? Z badań Boston Consulting Group wynika, że w 2023 roku aż 78% Polaków deklaruje zakupy na wyprzedażach Black Friday. W tym gorącym okresie walka o uwagę klientów staje się jeszcze bardziej zacięta. Ale pamiętaj, że dzisiejsi konsumenci są bardziej świadomi niż kiedykolwiek wcześniej i zwracają uwagę nie tylko na atrakcyjne ceny, ale też na aspekty ekologiczne firmy - ale o tym później :) Przygotowaliśmy dla Ciebie artykuł z różnymi pomysłami, które mogą sprawić, że Twój sklep online wybije się w tłumie.

 

Bądź widoczny i to już wcześniej

 

W tłumie promocji i ofert łatwo zginąć w tłumie, więc kluczowe jest bycie zauważalnym. Jak to zrobić? Warto skupić się na strategiach marketingowych SEO i reklamie online. Wykorzystaj też social media, by budować napięcie i być zapamiętanym przed Czarnym Piątkiem. Kreatywne posty, zdjęcia, czy nawet krótkie filmy mogą przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

 

Nie zapominaj o Newsletterze na Black Friday

 

Masz bazę mailową klientów? Wykorzystaj ją na Black Friday! W końcu newsletter to niezawodne narzędzie komunikacji z klientami. Daj im znać o atrakcyjnych promocjach w Twoim e-sklepie. A może zaskoczysz ich ekskluzywnymi okazjami, dostępnymi jedynie dla subskrybentów? 

 

Zoptymalizuj stronę internetową

 

Klienci nie lubią czekać na załadowanie się strony. Dobrze działająca strona to większa szansa na zrealizowanie zamówienia - a tym samym pozytywne wrażenia z zakupów. Upewnij się, że Twoja strona internetowa jest zoptymalizowana pod kątem wzmożonego ruchu. Skróć czas ładowania strony, sprawdź responsywność na różnych urządzeniach, aby zapewnić płynne doświadczenie zakupowe.

 

Pomysłowe gratisy do zamówień

 

Kto nie kocha dostawać gratisy? Jeśli umiejętnie dobierzesz formę gratisu lub zaskoczysz odbiorcę nietuzinkowym dodatkiem do zamówienia – na pewno wzbudzisz w nim zainteresowanie, a może i lojalność oraz przywiązanie do marki. Podziękuj Twoim klientom za zakupy właśnie w Twoim e-sklepie i dorzuć do zamówienia ciekawy dodatek.

 

Postaw na zrównoważone podejście 

 

Jak wyróżnić swój sklep internetowy wśród konkurencji, kiedy ta prześciga się w obniżaniu cen i kolejnych promocjach? Postaw na ekologię i zrównoważone podejście!

Wzmożony ruch konsumencki, nadmierna produkcja, oraz intensywna konsumpcja energii podczas tego dnia mogą przyczynić się do negatywnego wpływu na naszą planetę. I coraz więcej klientów zdaje sobie z tego sprawę. W dobie coraz większej świadomości ekologicznej, Klienci chcą mieć jak najmniejszy wpływ na środowisko. 

 

Sprawdź artykuł: Co piąty Polak myśli o ekologii - czego Konsumenci oczekują od firm? 

 

Pamiętaj jednak, jeśli chcesz być postrzegany jako firma zrównoważona, działaj holistycznie i nie jednorazowo. Nie warto ograniczać się z dbaniem o środowisko do samego Black Friday, a rozwiązań na bycie bardziej eko-firmą jest mnóstwo - możesz wprowadzić pakowanie produktów bez zbędnych folii i postawić na ekologiczne wypełnienie paczek, oferować specjalne rabaty dla klientów, którzy zdecydują się na odbiór osobisty, zastąpić papierowe dokumenty cyfrowymi wersjami, unikać drukowania niepotrzebnych materiałów promocyjnych i wiele, wiele innych.

Ludzie kochają okazje, promocje i rabaty, ale też ekologię - czemu więc tego nie połączyć i korzystając ze skupionej uwagi użytkowników na Black Friday wyróżnić się na tle konkurencji i… zrobić coś dobrego dla środowiska? 

Pokaż, że Twoja firma nie tylko oferuje jakościowe produkty, ale także angażuje się w dobre praktyki ekologiczne - i to nie tylko na Black Friday.

 

Posadź z nami drzewa!

 

Jeżeli jeszcze nas nie znasz… Hej! Jesteśmy Posadzimy.pl i umożliwiamy sadzenie drzew firmom na różne okazje, w ramach ich dodatku do strategii zrównoważonego rozwoju (CSR).

Sprawdź 5 korzyści ze strategii zrównoważonego rozwoju i CSR w Twojej firmie.

Z nami w prosty sposób wdrożysz bardziej zrównoważone, świadome działanie i dasz o tym znać swoim klientom. Dlaczego? Ponieważ prócz samego sadzenia drzew dostarczamy też certyfikaty potwierdzające sadzenie drzew, widgety do użycia na Twoją stronę internetową, a także materiały marketingowe, które możesz użyć w swojej komunikacji w social mediach. 

W systemie Posadzimy.pl sadzenie jest niezwykle proste i może odbywać się w 100% automatycznie. Możesz sadzić za konkretne działania wykonywane przez Twoich klientów np. do każdego zamówienia, za wydaną określoną sumę w e-sklepie, za zakup konkretnych produktów lub za cokolwiek chcesz. Pomysłów mamy wiele - a sky is the limit.

Sprawdź  “Jak posadzić pierwsze drzewa na Posadzimy.pl?”

Wejdż na naszą stronę www.posadzimy.pl i zobacz, co możemy zrobić dobrego - dla lasów w Polsce i Twojej firmy.

kontakt@posadzimy.pl

Autor wpisu
Weronika Błaszczyńska

Masz pytania?

Wiadomość wysłana poprawnie

Hej!

Dziękujemy za Twoją wiadomość, odpiszemy najszybciej jak to możliwe! W oczekiwaniu na naszą wiadomość polecamy spacer po lesie, lub zajrzenie na naszego bloga – czeka tam na Ciebie wiele ciekawych inspiracji i pomysłów na to, jak Ty możesz z nami sadzić drzewa! 🙂

Wspaniałego dnia!
Team Posadzimy.pl

Podobne wpisy

CSR
13 maja, 2022
Wiosna 2022 – wszystkie drzewa posadzone!

5 pomysłów dla e-commerce na Black Friday   Black Friday 2023 zbliża si...

PRZECZYTAJ WPIS
Case studies
13 lipca, 2022
Przyjemne z pożytecznym – czyli Twój event i sadzenie drzew

5 pomysłów dla e-commerce na Black Friday   Black Friday 2023 zbliża si...

PRZECZYTAJ WPIS
CSR
16 marca, 2022
Wiosenne sadzenie drzew – last call! :)

5 pomysłów dla e-commerce na Black Friday   Black Friday 2023 zbliża si...

PRZECZYTAJ WPIS