CSR

Co piąty Polak myśli o ekologii – czego Konsumenci oczekują od firm?

23 lutego, 2023 | Daria Niezabitowska

Badania mówią jasno - polski Konsument jest bardziej świadomy swojego wpływu na środowisko. Badanie Open Research wykazało, że aż co piąty Polak dba o środowisko i myśli o ekologii. Z roku na rok coraz więcej osób bierze pod uwagę aspekty środowiskowe w swoim codziennym życiu - także w zakresie marek, których produkty kupujemy. Klienci dokonujący zakupu, czy korzystający z usługi chcą mieć świadomość, że firma, którą wybierają w swoich działaniach kieruje się etyką, troską o społeczeństwo i środowisko. Jest to dodatnia wartość - zarówno dla firm, jak i dla klientów. Czy Twoja firma troszczy się o oczekiwania Konsumentów - i dba o środowisko? Zobacz, czemu pokazywanie swojego zaangażowania w ekologię w Twojej firmie po prostu się opłaca!

Świadomość Konsumentów rośnie...

... i będzie rosnąć dalej! Obecnie zielony e-commerce to jeden z najważniejszych działań w branży. Jednak rosnąca świadomość Klientów sprawi, że ten trend przeniesie także na inne sektory. Zachowania konsumenckie w ostatnich latach znacznie się zmieniły. Konsumenci są bardziej świadomi, edukują się na temat wpływu na naszą planetę, zwracają uwagę na to, skąd ich produkty pochodzą. Na podstawie zebranych informacji dokonują, jak najbardziej optymalnej i zrównoważonej decyzji zakupowej. 

Konsumenci oczekują więcej od firm

Według badania przeprowadzonego przez organizacje Nielsen, 81% ankietowanych z całego świata oczekuje od firm troski o środowisko. Wraz ze wzrostem świadomości konsumentów na temat zanieczyszczenia środowiska rośnie także potrzeba firm odpowiedzialnych społecznie. Z badań Havas Media Group "Świadomość konsumentów oraz ich oczekiwania w zakresie działań CSR w Polsce" wynika, że konsumenci coraz częściej dostrzegają działania CSR. Dodatkowo, badanie Open Research wykazało, że Polacy całkiem dobrze znają pojęcia dotyczące ekologii, a świadomość naszego wpływu na planetę z roku na rok rośnie. Różne branże, w odpowiedzi na potrzeby swoich Klientów, chętnie pokazują to, jak troszczą się o środowisko oraz społeczeństwo i etykę swoich działań, tym samym budując zaufanie wśród konsumentów. 

Ekodziałania w Twojej firmie - czy warto?

Na to pytanie może być tylko jedna odpowiedź: warto! Badanie Open Research wykazało, że 39% Polaków decyduje się na marki, które troszczą się o środowisko. Firma, która dba o środowisko kreuje swój pozytywny wizerunek w świadomości zarówno klientów, jak i inwestorów, partnerów biznesowych. Angażuje także pracowników i przyciąga kandydatów, zyskuje przewagę konkurencyjną, a przede wszystkim robi coś dobrego dla naszej planety! 

Więcej o zaletach strategii CSR w Twojej firmie przeczytasz tutaj: 5 korzyści ze strategii zrównoważonego rozwoju i CSR w Twojej firmie

Jak możesz zintegrować działania Twojej firmy z aspektem ekologicznym? 

Firmy prześcigają się w wymyśleniu pomysłów na ciekawą integrację aspektów ekologicznych ze swoimi działaniami. W odpowiedzi na to przychodzimy do Ciebie z gotowym rozwiązaniem. Posadź drzewa z Posadzimy.pl i zobacz korzyści z CSR w swojej firmie! W systemie Posadzimy.pl sadzenie jest niezwykle proste i odbywa się w 100% automatycznie. Możesz sadzić za konkretne działania wykonywane przez Twoich Klientów lub z okazji większych lub mniejszych sukcesów firmy. Możesz celebrować w wyjątkowy sposób zatrudnienie nowych pracowników, rekordy sprzedaży lub jubileusze firmowe. Pomysłów mamy wiele - a sky is the limit. Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy zrobić dobrego - dla Twojej firmy i naszych lasów. 

Autor wpisu
Daria Niezabitowska

Masz pytania?

Wiadomość wysłana poprawnie

Hej!

Dziękujemy za Twoją wiadomość, odpiszemy najszybciej jak to możliwe! W oczekiwaniu na naszą wiadomość polecamy spacer po lesie, lub zajrzenie na naszego bloga – czeka tam na Ciebie wiele ciekawych inspiracji i pomysłów na to, jak Ty możesz z nami sadzić drzewa! 🙂

Wspaniałego dnia!
Team Posadzimy.pl

Podobne wpisy

Biznes
25 lutego, 2022
Jak wykorzystać sadzenie drzew w e-commerce?

Badania mówią jasno - polski Konsument jest bardziej świadomy swojego wpływu...

PRZECZYTAJ WPIS
CSR
30 stycznia, 2023
5 korzyści ze strategii zrównoważonego rozwoju i CSR w Twojej firmie

Badania mówią jasno - polski Konsument jest bardziej świadomy swojego wpływu...

PRZECZYTAJ WPIS
CSR
29 sierpnia, 2022
Społeczna odpowiedzialność biznesu a pracownicy

Badania mówią jasno - polski Konsument jest bardziej świadomy swojego wpływu...

PRZECZYTAJ WPIS