Dlaczego CSR ma znaczenie

< powrót do listy wpisów

W ostatnich czasach społeczna odpowiedzialność biznesu zaczęła nabierać większego znaczenia. Marki prześcigają się w pomysłach na to, jak uwzględnić w swoich działaniach interesy społeczne swoich klientów, pracowników i partnerów lub aspekty środowiskowe. Czy warto wprowadzić strategię CRS w swoje przedsiębiorstwo? Mały spoiler - warto - poniżej przeczytasz dlaczego :)

Czemu CSR jest ważne dla przedsiębiorstwa?

Coraz częściej słyszymy jak firmy stają się odpowiedzialne społecznie i bardzo nas to cieszy! Idea CSR pojawiła się w momencie, gdy nastąpiła zmiana w wartościach konsumentów. Zaczęli oni wymagać od firm i organizacji odpowiedzialności za to, że ich działania mają wpływ na środowisko, czy społeczeństwo. CRS jest to szeroko pojęte zjawisko, jednak zgodnie z przyjętą przez nas definicją społeczna odpowiedzialność biznesu to ,,zespół działań, przez które organizacje dobrowolnie uwzględniają w swojej strategii interes społeczny, biorąc odpowiedzialność za własnych pracowników, interesariuszy, wspólnoty lokalne i środowisko naturalne."[1] A tak w skrócie - dla tych, którzy nie lubią czytać długich definicji - CSR to strategia, w której celem jest pozytywny wpływ na społeczeństwo, środowisko i konsumentów! Zatem następuje pytanie - czy warto zadbać o CSR w firmie? Oczywiście! 

Razem dla dobra środowiska

Bycie odpowiedzialnym społecznie niesie ze sobą wiele korzyści dla firm - ale skupmy się na chwilę na naszej planecie. Jak dobrze wiemy, działalność człowieka negatywnie wpływa na nasze środowisko. Niestety firmy również w głównej mierze przykładają do tego rękę. Raport organizacji CDP wykazał, że 100 największych firm jest odpowiedzialnych za 71% globalnej emisji gazów przemysłowych. [2] Możemy jednak wciąż odwrócić tę sytuację i wnieść w nią swój pozytywny wkład, np. w postaci nowych drzewek w lasach. :) 

Bycie odpowiedzialnym społecznie popłaca!

Konsumenci szukają firm odpowiedzialnych społecznie. Dokładnie tak! Klienci kupujący produkt, czy korzystający z usługi chcą mieć świadomość, że firma, którą wybierają w swoich działaniach kieruje się etyką, troską o społeczeństwo i środowisko. Jest to dodatnia wartość - zarówno dla firm, jak i dla klientów. Według badania przeprowadzonego przez organizacje Nielsen, 81% ankietowanych z całego świata oczekuje od firm troski o środowisko. [3] Zachowania konsumenckie zmieniły się - konsumenci są bardziej świadomi, edukują się na temat wpływu na naszą planetę, zwracają uwagę na to, skąd ich produkty pochodzą. Na podstawie zebranych informacji dokonują, jak najbardziej optymalnej i zrównoważonej decyzji zakupowej. Jedno jest pewne - przez swoje wybory klienci chcą być częścią pozytywnej zmiany, którą firma może im zapewnić przez działanie dla dobra środowiska. 

Pracownicy a CSR

Rekrutujesz? Więc pewnie wiesz, że Twoja firma jest sprawdzana przez kandydatów z każdej strony - także pod względem etyki i działania na środowisko. :) Podobnie, jak konsumenci - kandydaci lubią szukać firm odpowiedzialnych społecznie. Czemu? Firma kreuje swój pozytywny wizerunek, pokazując troskę o środowisko i społeczeństwo zwiększając tym samym swoją atrakcyjność na rynku pracy. Wiemy już, że CSR przyciąga nowych pracowników, a co z tymi, którzy już pracują? Przedsiębiorstwo zaangażowane w poprawę świata zwiększa zaangażowanie pracowników i tworzy pozytywne środowisko pracy. Wspólne działania na rzecz poprawy środowiska mogą być także świetnym elementem integracyjnym firmy. Co powiesz na event z sadzeniem drzew w tle? Jesteśmy w tym ekspertami - przeczytaj nasz wpis o współpracy z FRRuuu!

Bądź odpowiedzialny społecznie z Posadzimy.pl!

Podsumowując, firma odpowiedzialna społecznie kreuje swój pozytywny wizerunek w świadomości zarówno klientów, jak i inwestorów, partnerów biznesowych, angażuje pracowników i przyciąga kandydatów, zyskuje przewagę konkurencyjną, a przede wszystkim robi coś dobrego dla naszej planety! Brzmi, jak sytuacja win-win, prawda? :) W Posadzimy.pl wiemy o tym najlepiej, dlatego z nami możesz posadzić drzewa w imieniu Twojej firmy, jej pracowników lub dla klientów. Posadź drzewka za każdego nowego pracownika, klienta, wykupioną usługę lub wykorzystaj drzewa w swoim evencie - jako dodatek do pakietów startowych lub nagrody w konkursach. W zamian dostaniesz specjalny certyfikat potwierdzający sadzenie, zadowolonych pracowników, klientów i świadomość o realnej odpowiedzialności społecznej Twojego przedsiębiorstwa! :) 

Pokaż zaangażowanie swojego przedsiębiorstwa w działania proekologiczne. Z nami jest to proste i w 100% zautomatyzowane. 

Źródła:

[1] Pełna partycypacja w zarządzaniu. Tajemnica sukcesu największych eksperymentów menadżerskich świata, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2008
[2] https://www.cdp.net/en/articles/media/new-report-shows-just-100-companies-are-source-of-over-70-of-emissions
[3] https://www.nielsen.com/us/en/insights/article/2018/global-consumers-seek-companies-that-care-about-environmental-issues/

Dysukusja

105663
posadzonych przez nas drzew