W ostatnich czasach społeczna odpowiedzialność biznesu zaczęła nabierać większego znaczenia. Marki prześcigają się w pomysłach na to, jak uwzględnić w swoich działaniach interesy społeczne swoich klientów, pracowników i partnerów lub aspekty środowiskowe. Czy warto wprowadzić strategię CSR do swojego przedsiębiorstwa? Mały spoiler - warto - poniżej przeczytasz dlaczego :)
Czemu CSR jest ważne dla przedsiębiorstwa?
Coraz częściej słyszymy jak firmy stają się odpowiedzialne społecznie i bardzo nas to cieszy! Idea CSR pojawiła się w momencie, gdy nastąpiła zmiana w wartościach konsumentów. Zaczęli oni wymagać od firm i organizacji odpowiedzialności za to, że ich działania mają wpływ na środowisko, czy społeczeństwo. CSR jest to szeroko pojęte zjawisko, jednak zgodnie z przyjętą przez nas definicją społeczna odpowiedzialność biznesu to ,,zespół działań, przez które organizacje dobrowolnie uwzględniają w swojej strategii interes społeczny, biorąc odpowiedzialność za własnych pracowników, interesariuszy, wspólnoty lokalne i środowisko naturalne."[1] A tak w skrócie - dla tych, którzy nie lubią czytać długich definicji - CSR to strategia, w której celem jest pozytywny wpływ na społeczeństwo, środowisko i konsumentów. Zatem następuje pytanie - czy warto zadbać o CSR w firmie? Oczywiście!
Razem dla dobra środowiska
Bycie odpowiedzialnym społecznie niesie ze sobą wiele korzyści dla firm - ale skupmy się na chwilę na naszej planecie. Jak dobrze wiemy, działalność człowieka negatywnie wpływa na nasze środowisko. Niestety firmy również w głównej mierze przykładają do tego rękę. Raport organizacji CDP wykazał, że 100 największych firm jest odpowiedzialnych za 71% globalnej emisji gazów przemysłowych. [2] Możemy jednak wciąż odwrócić tę sytuację i wnieść w nią swój pozytywny wkład, np. w postaci nowych drzewek w lasach. :)
Bycie odpowiedzialnym społecznie popłaca!
Konsumenci szukają firm odpowiedzialnych społecznie. Dokładnie tak! Klienci kupujący produkt, czy korzystający z usługi chcą mieć świadomość, że firma, którą wybierają w swoich działaniach kieruje się etyką, troską o społeczeństwo i środowisko. Jest to dodatnia wartość - zarówno dla firm, jak i dla klientów. Według badania przeprowadzonego przez organizacje Nielsen, 81% ankietowanych z całego świata oczekuje od firm troski o środowisko. [3] Zachowania konsumenckie zmieniły się - konsumenci są bardziej świadomi, edukują się na temat wpływu na naszą planetę, zwracają uwagę na to, skąd ich produkty pochodzą. Na podstawie zebranych informacji dokonują, jak najbardziej optymalnej i zrównoważonej decyzji zakupowej. Jedno jest pewne - przez swoje wybory klienci chcą być częścią pozytywnej zmiany, którą firma może im zapewnić przez działanie dla dobra środowiska.
Pracownicy a CSR
Rekrutujesz? Więc pewnie wiesz, że Twoja firma jest sprawdzana przez kandydatów z każdej strony - także pod względem etyki i działania na środowisko. :) Podobnie, jak konsumenci - kandydaci lubią szukać firm odpowiedzialnych społecznie. Czemu? Firma kreuje swój pozytywny wizerunek, pokazując troskę o środowisko i społeczeństwo zwiększając tym samym swoją atrakcyjność na rynku pracy. Wiemy już, że CSR przyciąga nowych pracowników, a co z tymi, którzy już pracują? Przedsiębiorstwo zaangażowane w poprawę świata zwiększa zaangażowanie pracowników i tworzy pozytywne środowisko pracy. Wspólne działania na rzecz poprawy środowiska mogą być także świetnym elementem integracyjnym firmy. Co powiesz na event z sadzeniem drzew w tle? Jesteśmy w tym ekspertami - przeczytaj nasz wpis o współpracy z FRRuuu.
Bądź odpowiedzialny społecznie z Posadzimy.pl!
Podsumowując, firma odpowiedzialna społecznie kreuje swój pozytywny wizerunek w świadomości zarówno klientów, jak i inwestorów, partnerów biznesowych, angażuje pracowników i przyciąga kandydatów, zyskuje przewagę konkurencyjną, a przede wszystkim robi coś dobrego dla naszej planety. Brzmi, jak sytuacja win-win, prawda? :) W Posadzimy.pl wiemy o tym najlepiej, dlatego z nami możesz posadzić drzewa w imieniu Twojej firmy, jej pracowników lub dla klientów. Posadź drzewka za każdego nowego pracownika, klienta, wykupioną usługę lub wykorzystaj drzewa w swoim evencie - jako dodatek do pakietów startowych lub nagrody w konkursach. W zamian dostaniesz specjalny certyfikat potwierdzający sadzenie, zadowolonych pracowników, klientów i świadomość o realnej odpowiedzialności społecznej Twojego przedsiębiorstwa. :)
Pokaż zaangażowanie swojego przedsiębiorstwa w działania proekologiczne. Z nami jest to proste i w 100% zautomatyzowane.
Źródła:
[1] Pełna partycypacja w zarządzaniu. Tajemnica sukcesu największych eksperymentów menadżerskich świata, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2008
[2] https://www.cdp.net/en/articles/media/new-report-shows-just-100-companies-are-source-of-over-70-of-emissions
[3] https://www.nielsen.com/us/en/insights/article/2018/global-consumers-seek-companies-that-care-about-environmental-issues/
Podobne wpisy
W ostatnich czasach społeczna odpowiedzialność biznesu zaczęła nabierać wi...
PRZECZYTAJ WPISW ostatnich czasach społeczna odpowiedzialność biznesu zaczęła nabierać wi...
PRZECZYTAJ WPISW ostatnich czasach społeczna odpowiedzialność biznesu zaczęła nabierać wi...
PRZECZYTAJ WPIS
TreeTale
Njord