;?>)
Webinar: Cyfrowy Paszport Produktu – jakie regulacje obowiązują?
Zrównoważony rozwój biznesu to niełatwe wyzwanie, dlatego w Posadzimy.pl organizujemy cykl bezpłatnych webinarów online #SadzimyWiedzę, aby edukować firmy. 18 marca o godz. 10:00 spotkaliśmy się na piątym webinarze pt. "Cyfrowy Paszport Produktu — jakie regulacje obowiązują?", który poprowadziła wybitna ekspertka Magdalena Fertsch-Ślęk z GS1 Polska. Nagranie tego webinaru jest już dostępne dla wszystkich.
Webinar: Cyfrowy Paszport Produktu — jakie regulacje obowiązują?
Zmiany w zakresie zrównoważonego rozwoju postępują tak szybko, że czasem trudno za nimi nadążyć, a co dopiero dobrze je zrozumieć. Postanowiliśmy Wam pomóc, zapraszając do naszych webinarów doświadczonych specjalistów, którzy w przystępny sposób potrafią objaśniać najistotniejsze kwestie, które można wykorzystać w działalności firmy.
Na piątym webinarze z cyklu #SadzimyWiedzę spotkaliśmy się ze specjalistką Magdaleną Fertsch-Ślęk, która wyjaśniła, czym jest Cyfrowy Paszport Produktu, kogo i jakie przepisy w tym zakresie będą obowiązywać, jakie są przyczyny oraz korzyści z wdrożenia nowego rozwiązania. Webinar odbył się 18 marca 2025 r. o godz. 10:00, a uczestnicy mieli okazję zadawać pytania podczas sesji Q&A.
Obejrzyj nagranie na YouTube lub Spotify!
Agenda webinaru
- Powitanie uczestników
- Webinar:
- Background
- Cyfrowy Paszport Produktu (DPP)
- Podstawa prawna
- Paszport – kogo obowiązuje i akty delegowane
- Udział GS1 Polska w CEN/CENELEC
- Korzyści z DPP
- Standardy GS1. Demonstratory DPP
Dla kogo?
Do obejrzenia webinaru o Cyfrowym Paszporcie Produktu zapraszamy przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów odpowiedzialnych za strategię, marketing, komunikację, ESG, CSR i zrównoważony rozwój, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę oraz wdrożyć w firmie usprawnienia przynoszące korzyści kosztowe i środowiskowe.
O ekspertce
Magdalena Fertsch-Ślęk jest starszą specjalistką ds. wdrożeń standardów GS1 w GS1 Polska. Swoją zawodową przygodę z kodami kreskowymi rozpoczęła w 2008 roku. Na co dzień wspiera firmy we wdrażaniu i wykorzystywaniu standardów GS1 oraz prowadzi szkolenia z zakresu ich stosowania. Specjalizuje się w technologii gromadzenia i identyfikacji danych AIDC oraz w obszarze prawidłowego znakowania produktów, doboru symboliki i sposobu numeracji.
Co to jest Cyfrowy Paszport Produktu?
Cyfrowy Paszport Produktu (DPP) to elektroniczny dokument, który dostarcza danych o produktach sprzedawanych w Europie. To swego rodzaju "PESEL" produktu, dzięki któremu będzie można uzyskać informacje o wyrobach końcowych, a także o składnikach, komponentach i półkomponentach. DPP będą ujawniać informacje o produkcie na każdym etapie cyklu jego życia – od produkcji, przez dystrybucję, aż po recykling czy dokonaną naprawę produktu. Regulacje UE zobowiązujące do ustanowienia Cyfrowych Paszportów Produktu dla pierwszych produktów będą obowiązywały już od 2027 r., dlatego warto przygotować się na nadchodzące zmiany.
Dzięki DPP konsumenci będą mieli możliwość zapoznania się z informacjami o pochodzeniu i składzie produktu, a przez to zakupu produktu w sposób bardziej odpowiedzialny. To może przyczynić się do bardziej zrównoważonej konsumpcji. DPP będą też wyposażone w informacje na temat tego, jakie możliwości naprawy lub recyklingu ma dany produkt, co daje okazję, by wydłużyć cykl życia produktu, przy okazji zmniejszając ślad węglowy i troszcząc się o środowisko naturalne.
Podobne wpisy
Zrównoważony rozwój biznesu to niełatwe wyzwanie, dlatego w Posadzimy.pl org...
PRZECZYTAJ WPISZrównoważony rozwój biznesu to niełatwe wyzwanie, dlatego w Posadzimy.pl org...
PRZECZYTAJ WPISZrównoważony rozwój biznesu to niełatwe wyzwanie, dlatego w Posadzimy.pl org...
PRZECZYTAJ WPIS